1. Home
  2. Companies
  3. BSNL
  4. Mohali
BSNL

BSNL outages and service status in Mohali, Punjab

Some problems detected

Users are reporting problems related to: internet, phone and total blackout.

Full Outage Map
  • BSNL generated 0 outage signals in the last 24 hours around Mohali, including 0 direct reports.
  • The most common problems reported in this area mention Total Blackout, Internet, and Wi-fi.
  • The most recent signal from this area was received May 6, 1:50 PM GMT+5:30.
  • 40% Total Blackout (40%)
  • 20% Internet (20%)
  • 20% Wi-fi (20%)
  • 20% Phone (20%)

The latest reports from users having issues in Mohali come from postal codes 140307 and 140306 .

Bharat Sanchar Nigam Limited (abbreviated BSNL) offers mobile and fixed communications, including both dial-up and broadband internet, phone service, mobile phone and mobile internet, as well as television over internet (IPTV). Mobile phone service is offered under the BSNL Mobile brand.

Problems in the last 24 hours in Mohali, Punjab

The chart below shows the number of BSNL reports we have received in the last 24 hours from users in Mohali, Punjab and surrounding areas. An outage is declared when the number of reports exceeds the baseline, represented by the red line.

May 12: Problems at BSNL

BSNL is having issues since 06:30 AM IST. Are you also affected? Leave a message in the comments section!

Live Outage Map Near Mohali, Punjab

The most recent BSNL outage reports came from the following cities: Mohali, and Chandigarh.

CityProblem TypeReport Time
Mohali Total Blackout 6 days ago
Chandigarh Total Blackout 9 days ago
Mohali Phone 9 days ago
Chandigarh Internet 9 days ago
Chandigarh Wi-fi 20 days ago
Chandigarh Wi-fi 2 months ago

Community Discussion

Tips? Frustrations? Share them here. Useful comments include a description of the problem, city and postal code.

Beware of "support numbers" or "recovery" accounts that might be posted below. Make sure to report and downvote those comments. Avoid posting your personal information.

BSNL Issues Reports Near Mohali, Punjab

Latest outage, problems and issue reports in Mohali and nearby locations:

  • balsehgal
    bal sehgal (@balsehgal) reported from Chandigarh, Chandigarh

    If this is policy of bsnl to revise rates arbitrarily without consent , better get connection disconnected . And would also file complaint with consumer forum

  • jasmeetkalsi
    jasmeet (@jasmeetkalsi) reported from Kharar, Punjab

    @BSNL_PB Still not getting solution not got call from bsnl

  • prabhak35567628
    PRABHAKAR BHATT (@prabhak35567628) reported from Mānak Mazra, Punjab

    @VodafoneIN Do not choose this chor company @VodafoneIN. Useless and pathetic service of internet. I recharge with 199 but net working like road rolar. Coustomer care and ivr services of voda can give blood pressure problem. Port your sim to bsnl or Jio.

  • BSNL_ka_Bandhan
    Bandhan🤝Preet💞Singh🦁 (@BSNL_ka_Bandhan) reported from Chandigarh, Chandigarh

    @RajoyNunisa @INCIndia Truth: 1. Pvt charge ₹35 for 1 month validity, #BSNL Charge ₹153 for 1 year. 2. Funds not provided so BTS goes down & easy to close us for ulterior motives. BSNL & Jio only operators to add users. 3. 4G not given, BSNL is Fastest in 3G. #SaveBSNL #BSNL_Revival #BSNLActiveUser

  • gaganchauhan90
    gaganpreet singh (@gaganchauhan90) reported from Mataur, Punjab

    @BSNLCorporate 3g Speed is still slow in our locality,recharge of 399 is going waste.when bsnl 4g is launching in punjab circle.. Regards, A faithful bsnl customer.

  • jasmeetkalsi
    jasmeet (@jasmeetkalsi) reported from Kharar, Punjab

    Shutdown bsnl company if they not able to provide service like airtel or other companies

  • jasmeetkalsi
    jasmeet (@jasmeetkalsi) reported from Kharar, Punjab

    @BSNLCorporate @ErosNow I recharge my mobile 7888537239 amount deduct but recharge not done but still amount not refund i again recharge from bsnl exchange, very poor service till date not got refund yet

  • gagangambhir90
    ਗਗਨਪ੍ਰੀਤ ਸਿੰਘ 🇮🇳 (@gagangambhir90) reported from Mohali, Punjab

    @BSNL_PB @BSNLCorporate facing network problems in my area as when the electricity of the area is gone,there is no signal at all..the bsnl tower signal vanishes when there is power cut in the area. nearest bsnl tower is in mataur(near sector 71 Mohali-160071).kindly resolve.

  • raven55six
    Raven (@raven55six) reported from Chandigarh, Chandigarh

    @prem_sukh29 @netplusofficial Please don't go for Net+. Buy a BSNL SIM and even that would be better. It's been 2 days that the internet is not working and this problem is so common. Just check their reviews on Google, Net+ has terrible service.

  • Suni_tweet
    Sunil Sharma (@Suni_tweet) reported from Chandigarh, Chandigarh

    It is a fact that #BSNL is not getting fair treatment it deserves from Govt. #BSNL has always played a pivotal role in fulfilling govt. aspirations during all difficult circumstances. Even now in #Kashmir only #BSNL is extending full support to govt by providing Telecom services

  • officialskupdya
    @OfficialEr.Shubham (@officialskupdya) reported from Mohali, Punjab

    @BSNL_PB please help us for my number port in #BSNL

  • OberoiSukhneet
    Sukhneet Kaur Oberoi (@OberoiSukhneet) reported from Kharar, Punjab

    @KanganaTeam @diljitdosanjh how can a small farmer go nd sell his crops in other states?For eg. Few years back BSNL was the only service provider(govt)then many pvt. sector entered into market Jio like services gaved many types of discount earlier& now every month prices are increasing.

  • sonubansal35
    Sonu Bansal (@sonubansal35) reported from Mohali, Punjab

    Why bsnl services are down here in mohali since last couple of hours?? I am not able to make any calls/msgs from this network Some technical issue or is this intentionally restricted for some purpose?? @BSNL_PB @BSNLCorporate

  • Harminder_Sethi
    Harminder Singh (@Harminder_Sethi) reported from Kishanpura, Punjab

    @BSNLCorporate @BSNL_PB Internet not working since friday on bsnl sim.

  • gagangambhir90
    ਗਗਨਪ੍ਰੀਤ ਸਿੰਘ 🇮🇳 (@gagangambhir90) reported from Mohali, Punjab

    @BSNL_PB Ok thanks...but BSNL mobile tower in mataur,mohali is not working properly..when there is a power cut in the area there is no signal.

  • ishaanbhutani8
    Ishaan Bhutani (@ishaanbhutani8) reported from Chandigarh, Chandigarh

    @BSNLCorporate @BSNL_PB @CMDBSNL @DoT_India @Secretary_DoT @manojsinhabjp @TRAI @PMOIndia @narendramodi (2) month getting harassed by the Pb circle of BSNL, JTO Ram Kumar never picks up his phone, No action taken by GM Sahota for over 1 week. The lady secretary of CGM JC Maneria

  • gagangambhir90
    ਗਗਨਪ੍ਰੀਤ ਸਿੰਘ 🇮🇳 (@gagangambhir90) reported from Mohali, Punjab

    @BSNL_PB @BSNLCorporate @DoT_India during power cuts the bsnl tower in our area sector 71 mohali-160071 goes off and the phone has no signal.. kindly resolve.

  • sagarbijarniya
    sagar kumar (bijarniya) (@sagarbijarniya) reported from Chandigarh, Chandigarh

    @BSNLCorporate There is a issue for network. If these conditions in city what we except in rural area I want to attention ur working style is not good for bsnl future I'm regular customer but still I am facing problems either in Chandigarh and rural area Do needful action

  • sunilrepswal255
    sunilrepswal (@sunilrepswal255) reported from Chandigarh, Chandigarh

    @BSNL_RJ my new num 9460760545 which port from vodafone to BSNL getting signal but no incoming and outgoing call on this number no call on care

  • agnihotrimonica
    monica (@agnihotrimonica) reported from Chandigarh, Chandigarh

    Proper sarkaari office culture no ownership @BSNL_PB @BSNLCorporate complaint #1053361012 is unresolved for last more than a month . No doubt BSNL is going through tough times .

BSNL Issues Reports

Latest outage, problems and issue reports in social media:

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @CLLAKHARA Dear Customer, We apologise for the inconvenience caused to you, Your complaint has been created on the helpdesk with the docket number E106148123398. Thank you for your patience. Regards, BSNL-Care(Vikasht)

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @SahaSusova58556 Dear Customer, Greetings of the day! For further assistance, please feel free to reach out to our BSNL customer care helpline at 1800-180-1503, or visit your nearest BSNL office for personalized support. We are here to help! Regards,  BSNL Care (Kusum)

  • PeaceI234
    Peace Id (@PeaceI234) reported

    @bsnl_care @BSNLCorporate Recently got a new SIM. Outdoor 4G speeds are great, but indoor coverage is non-existent (zero signal for both 3g and 4g). Also, I can't activate BSNL BiTV due to a "no plan found" account error. Please fix both issues. Nigade Nagar,Ghorpadi,pune,411001

  • 1965Ras
    Ras Bihari (@1965Ras) reported

    From the behaviour of BSNL personnel catering its services in rural areas are not at all interested in improving quality of service in rural areas. It seems that they are serving BSNL to make the dream of government “digital India “ a grand failure. Sorry!

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @Suskumari20 Dear customer, We acknowledge your concern and are actively working towards finding an effective solution on the same. Your complaint has been escalated to the department and you can expect a response shortly. E1029148414365 . Regards, BSNL Care (Lokendra)

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @gauravjhansi041 Dear Customer, We apologise for the inconvenience caused to you, Your complaint has been created on the helpdesk with the docket number E1111148883470. Thank you for your patience. Regards, BSNL-Care (Sahil)

  • NarendraS2026
    Narendra Singh (@NarendraS2026) reported

    @bsnl_care I regret to inform you that no action in the matter has been taken. Bsnl authorities are not taking any action but has closed docket without verifying the problem. No connectivity today also.

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @partha_papu Dear Customer, We apologize for the inconvenience caused to you. We would like to inform you that our team is actively working on your issue (E0722147056180) and will get back to you with a better resolution. Thank you for your patience. Regards, BSNL-Care (Neha)

  • bsnl_care
    BSNLCare (@bsnl_care) reported

    @VijayKu2447678 Dear Customer, We acknowledge your concern and are actively working towards finding an effective solution on the same. Your complaint has been escalated to the department and you can expect a response shortly. Your docket number is E124149037448. Regards, BSNL Care

  • r_yellapu
    R S Kumar Yellapu (@r_yellapu) reported

    @BSNLCorporate Village or city, now enjoy with no connectivity issue always with BSNL. Just a curious thing to ask, how many new connection requests received and how many established in AP And Telangana in 2025-2026 FY. Do you have any answer??